Simándy József

Márai Sándor

Márai Sándor

Aktuális üzenet

"Tán ezért van, hogy többször nézünk az égre, Akik szeretnénk, hogy itthon rend legyen végre... Hogy megint annyian legyünk, mint a tenger, És a gyermekünk magyarként lehessen ember." Nyerges Attila

Friss topikok

  • Teq: természetesen az emberek voltak a hülyék, mert kölcsönt vettek fel. de hát mit várunk az emberektől? ennyi IQ-val... szal lehet, hogy ők tették meg az első lépést a szakadék felé, de a bankok adtak ... (2009.11.10. 18:18) Halmozódó tartozások
  • Neomakki: No igen. Tényleg elég forró volt a meleg nyáron:P Nekem van meleg ismerősöm, alapjában vévé nincs vele semmi gond, ő is "elhatárolódik" (milyen szép szó, és milyen sokan használják:)) a melegfelvonu... (2009.10.01. 17:27) Kánikula Magyarországon is...
  • Neomakki: Nah, megtaláltalak titeket, hosszú keresgélés árán:D Élménybeszámoló Londonról, nem is hangzik rosszul:P Amúgy abban tényleg igazad van, hogy minden amit ott látunk, rablásból keletkezett vagyon. Í... (2009.09.25. 21:28) London
  • Teq: már láttam. komoly. indítottak egyáltalán nyomozást?? (2009.09.05. 01:55) Gazdagodjunk okosan avagy ahogy a "nagyok" csinálják
  • tesz-vesz: @Tom Bobb: ezek ilyen dolgok figyelj:) (2009.08.17. 16:10) Kedves Olvasók!

Saját tollammal ékeskedek III.

2009.07.28. 16:08 | Pisze | 3 komment

Címkék: irodalom

A történet befejező része.

- Jó napot, engem Frankel Józsefnek hívnak. A Ganz családnál felszolgáló. A tények a következők: Ganz úr ötlete erről az ebédről oly hirtelen jött, hogy megfelelő számú munkaerőt nem voltunk képesek keríteni az eseményhez, ezért Ganz úr úgy határozott, hogy hívjuk meg magukat is, mint már bevált munkaerőt, segítsenek a felszolgálásban és az ebéd végeztével a személyzettel együtt megebédelhetnek a konyhán.

Sokan meg sem várták a mondat végét, indultak kifelé. Az arcokon a csalódottság haraggal párosult, de így is sokan ülve maradtak. Köztük én is. Elmegyek, és éhen maradok, vagy félnapi munkával megszerzek egy ebédet. Az utóbbit választottam. Mindenki, aki ott maradt kapott egy mellényt, olyat, amilyet a ház felszolgálói is viseltek. Az ebéd pontban délben kezdődött. Először egy tál levest kellett kivinnem. Elindultam a vékony folyosó kifelé az udvar felé. Kiérve láttam az urakat, hölgyeket vígan fürödni a nyári napsütésben. A díszes tálat lehelyeztem az asztalra és indultam a következőért. Ez így ment egészen este nyolcig. Akkor szolgáltuk fel az utolsó italokat. Szerencsére az asztalt nem nekünk kellett leszedni. Elindultam a személyzeti konyha felé, szemem már kopogott az éhségtől. Belépve a konyhába egy öreg bükkfaasztalt láttam a konyha közepén, kopott tányérokkal körberakva és egy nagy leveses kondérral a közepén. Leültem az asztalhoz. Gondolkodni is fáradt voltam. Nekiláttam, most már a vacsorának.

Végre itthon! Becsaptam magam mögött az ajtót és ruhástól bezuhantam az ágyba. Eszembe ötlöttek előző napi gondolataim: új életem első lépése…. csak az eddigi folytatása.

 

Hétfő

 

Kopogtatnak.

Ki lehet az ilyen korán? Ha még egy meghívó, akkor én nem állok jót magamért. Egy férfi állt az ajtóban egy fóliába tekert bársonykabáttal.

- Jó napot uram, küldönc vagyok. Ön Tömösi Ferenc?

- Igen.

- Küldeménye érkezett Tömösi Ödöntől.  

A bátyám kabátja, milyen szerencse, hogy nem érkezett meg előbb, csak még nagyobb bohócot csináltam volna magamból.

- Mennyivel tartozom?

- Semennyivel. Tömösi úr az oda-vissza szállítást kifizette. Itt írja alá!

- Akkor várjon, ne is adja ide, vigye…Vissza a feladónak!

A bejegyzés trackback címe:

https://digitusmedius.blog.hu/api/trackback/id/tr501273870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P.Mókus 2009.07.29. 01:21:13

Nekem tényleg tetszett első olvasásra azt tudom mondani ha érdekel, hogy izgalmas volt alig vártam a folytatásokat.

P.Mókus 2009.07.29. 01:22:11

Jah, és told vissza a zenepanelt!

Pisze 2009.07.29. 10:18:28

Örülök, hogy tetszett:)
oks, visszarakom a panelt.
süti beállítások módosítása